Recenze v Hudebních rozhledech 6/2016
… v pravém slova smyslu „něhyplná“ krása tónu violy, kreativní agogika a neutuchající proměny dynamiky a tempa daly Hindemithově hudbě nový posluchačsky přitažlivý rozměr…
Pro úterní koncert 5. 4. 2016 (sál Martinů, Praha) připravila dramaturgie festivalu Přehlídka koncertního umění svému publiku program v provedení mladí umělkyně. Violistku Kristina Fialovou podpořil perfektní Igor Ardašev v Sonátě pro violu a klavír Bohuslava Martinů. Přednes zahájil zdánlivě silný úhoz klavíru, jehož dynamiku bezprostředně obhájilo rovněž dynamicky akcentované entré violy. Byla to evidentně mocnost a barva tónu tohoto nástroje, která, využita v celé škále výrazu a síly, učinila z hudby Martinů skvělý koncertní zážitek. Nicméně Ardašev nešetřil dynamikou ani v sólových pasážích, což působilo v akustice komorního koncertního sálu hudební akademie jako vítané osvěžení. Kristina Fialová zaujala výrazně přitažlivým tónem bohaté barvy. V nízké poloze měl šarmantně svůdný odér, ve výškách zněl mužně a nesen rovně, bez vibrata, zněl stylově velice důvěryhodně.
Stejnou přednesovou jistotou zaznělo druhé dílo programu duo Fialová, Ardašev – Fantazie Paula Hindemitha. V pravém slova smyslu „něhyplná“ krása tónu violy, kreativní agogika a neutuchající proměny dynamiky a tempa daly Hindemithově hudbě nový posluchačsky přitažlivý rozměr. Kristina Fialová hraje na nástroj, který ve své milánské dílně zhotovil mistr houslař Carlo Antonio Testore v roce 1745.
Rafael Brom