Recenze v Hudebních rozhledech 6/2016

… v pravém slova smyslu „něhyplná“ krása tónu violy, kreativní agogika a neutuchající proměny dynamiky a tempa daly Hindemithově hudbě nový posluchačsky přitažlivý rozměr…

Pro úterní koncert 5. 4. 2016 (sál Martinů, Praha) připravila dramaturgie festivalu Přehlídka koncertního umění svému publiku program v provedení mladí umělkyně. Violistku Kristina Fialovou podpořil perfektní Igor Ardašev v Sonátě pro violu a klavír Bohuslava Martinů. Přednes zahájil zdánlivě silný úhoz klavíru, jehož dynamiku bezprostředně obhájilo rovněž dynamicky akcentované entré violy. Byla to evidentně mocnost a barva tónu tohoto nástroje, která, využita v celé škále výrazu a síly, učinila z hudby Martinů skvělý koncertní zážitek. Nicméně Ardašev nešetřil dynamikou ani v sólových pasážích, což působilo v akustice komorního koncertního sálu hudební akademie jako vítané osvěžení. Kristina Fialová zaujala výrazně přitažlivým tónem bohaté barvy. V nízké poloze měl šarmantně svůdný odér, ve výškách zněl mužně a nesen rovně, bez vibrata, zněl stylově velice důvěryhodně.

Stejnou přednesovou jistotou zaznělo druhé dílo programu duo Fialová, Ardašev – Fantazie Paula Hindemitha. V pravém slova smyslu „něhyplná“ krása tónu violy, kreativní agogika a neutuchající proměny dynamiky a tempa daly Hindemithově hudbě nový posluchačsky přitažlivý rozměr. Kristina Fialová hraje na nástroj, který ve své milánské dílně zhotovil mistr houslař Carlo Antonio Testore v roce 1745.

Rafael Brom

"…Milovníci temného, sametového zvuku violy si vychutnají tuto skvělou nahrávku královny české violy Kristiny Fialové …"

Klassik

"…violistka Fialová je všeobecně oceňovaná za svůj výrazný interpretační projev, který vyzařuje temperamentem, brilantní tónovou kulturou a inteligencí celkové výstavby. Její dokonalá technika a obrovská muzikalita na sebe nenechaly dlouho čekat…"

Ostravan

"…Kristina Fialová má sametový tón perfektní nejen pro lyrické pasáže…"

Gramophone